Så här handlar du!   Avhämtningsplatser   Hemleverans   

Så här handlar du!   Avhämtningsplatser   Hemleverans   

Vanliga frågor

Hur handlar jag?
Lägg den produkt du vill ha i varukorgen och gå till kassan, välj leveranssätt och genomför köpet genom att följa de olika stegen i kassan. Vid eventuella frågor ring 031-7880048 eller maila info@mobelkungen.se

Hur hanterar ni Coronaviruset?
Vi har vidtagit flera försiktighetsåtgärder för att försöka motverka smittspridningen av coronaviruset. Info coronaviruset.

Kan jag köpa på faktura?
Ja, fakturaköp kan väljas vid hemleverans till adress du är mantlasskriven på. Faktura kan ej väljas vid avhämtning, se köpvillkor.

Hur lång är leveranstiden?
Om varan är markerad ”finns på lager” är leveranstiden ca 2 dagar till 2 veckor, för övriga varor se leveranstid för respektive vara. Vill du har mer exakt information om leveranstid för en specifik produkt går det bra att maila på info@mobelkungen.se  OBS! Uppge artikelnummer vid förfrågan.

Vad kostar frakten vid Hemleverans?
Möblernas pris avser Avhämtning Härryda/Göteborg. Lägg möblerna i webbutikskassan och skriv in ditt postnummer så beräknas fraktkostnaden hem till dig. Därefter kan du fullfölja eller avbryta din beställning. Uddaorttillägg för vissa postnummer, se här. Vi skickar möbler inom hela Sverige med egna lastbilar och åkeriet Dachser. Vi/Dachser kontaktar Er 1-4 dagar innan leverans och avtalar leveransdag/tid i samråd med Er.  Hemleverans till tomtgräns/port. Bärhjälp in i bostaden ingår ej.

Kan jag hämta min vara själv?
Det går bra att hämta din beställda vara på våra Avhämtningsplatser/Pickup.

Kan jag byta eller returnera en vara?
Du har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan förutsatt att varan är oanvänd och att den returneras förpackad i originalförpackning. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Se butikens Köpvillkor för Ångerrätten. Ångerrätten gäller vid Hemleverans, ej vid Avhämtning.

Har ni någon butik där man kan se produkterna?
Vi har Utställning & lager i Härryda/Göteborg.

Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?
Om produkten är skadad vid leveranstillfället skall detta anmälas direkt till transportören och även bilder tas på godset. Mer info se Köpvillkor i webbutiken.

Är samtliga priser inklusive moms?
Ja, produkterna är inklusive 25% moms.

Lagrar ni uppgifter om mig? Hur använder ni personuppgifterna?
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.
Möbelkungens kundregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer och e-postadress. Ändamålet med behandling av insamlade personuppgifter är att använda dessa för att kunna fullgöra köp hos mobelkungen.se och möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, sms och andra kanaler baserad på dina tidigare inköp. Vi delar de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning. När du som kund väljer och e-posta till Möbelkungen så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende. Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.

Jag har en fråga jag inte hittar svar på?
Ta då gärna kontakt med oss på telefon 031-7880048 eller info@mobelkungen.se så hjälper vi dig.

Möbler
Övrigt